Beretning 2016

Lejrhytten med rødt tegltag efter udvidelsen af stuen i 1965

Hasserisskolernes Lejrhytte

Fra beretningen 2016

 

I dette års beretning er vi kommet til år et

med den nye lejrhytte. Jeg må sige, at

det har været et rigtig godt år.

Der har været et problem, som har taget

endel af vores opmærksomhed og tid i

bestyrelsen, og det vender jeg tilbage til

om lidt; men det store billede viser, at

alle - både elever, forældre og personale

ved de fire skoler - er meget glade for

lejrhytten.

Jeg har endda hørt en pensioneret lærer

sige, at det er en skam, at han ikke

længere kan komme på overnatningstur i lejrhytten; for den er da bare blevet så indbydende og flot.

Som noget nyt har vi udvidet udlejnings -

perioden i lejrhytten, så vi har årets sidste

booking den 3. december.

I løbet af året er det lykkedes bestyrelsen

at få de fleste af de "hængepartier"

færdiggjort, som ikke blev klar til ibrug -

tagningen i september 2015. Her tænker

jeg blandt andet på den nye container -

plads med raftehegn og fliser, hylder og knagerækker i gangen nedenunder og

hylder i depotrummet ovenpå.

 

 

 

 

 

 

 

 

Et stort "hængeparti" har vi stadig ikke fået løst, nemlig internet i lejrhytten. Det er ikke fordi, vi har glemt eller opgivet det, men der er ingen hurtig og nem løsning på problemet.

 

Vi besluttede, at gaven på de 5.000 kr. fra Ejendomsmæglernes Fond, formidlet af Palle

Ørtoft, skulle bruges til nye borde med faste

bænke til udendørs brug. De er nu indkøbt og ser flotte ud på pladsen ved hovedindgangen, hvor klokken fra den gamle lejrhytte - som vores tilsynsførende Nils har malet, pudset og poleret - også er hængt op.

 

Vi har flyttet vores indsamling på de fire skoler fra kalenderårets begyndelse til skole-

årets begyndelse, så indsamlingsposerne kan udleveres i forbindelse med forældre-

møderne i de små klasser, og indsamlingen kan få en reminder på forældremøderne i de store klasser.

Vi har ikke det endelige resultat af indsamlingen endnu; men det tegner godt.

Den 14. oktober var der indsamlet 21.895 kr.. Tusind tak for det.

 

 

 

 

 

 

 

Brandalarmnen

Og så til problemet: brandalarmen.

Vi er efter branden blevet underlagt de samme

love og bestemmelser som hoteller.

Det er vi af hensyn til sikkerheden rigtig glade for; men vi har haft problemer med, at brandalarmen bliver aktiveret unødigt. Det betyder nemlig, at Beredskabscenter Nord

ringer til vores tilsynsførende eller en fra bestyrelsen, som så skal køre til Halshytten -

også om natten!

Det vil vi selvfølgelig helst undgå, når det ikke er nødvendigt.

Der kan også være betydelige udgifter forbundet med fejlalarmerne.

Hvis beredskabscenteret sender en vogn ud, og det viser sig at være en fejlalarm, koster det ca. 5.000 kr.

Jeg håber, at vi får styr på den brandalarm, så det kun er begyndervanskeligheder, vi har oplevet.

 

Vi havde 1-års eftersyn den 14. september, hvor vi fandt lidt, der skulle udbedres både ude og inde. Vi håber, at det kan ske i de stille måneder i begyndelsen af 2017.

 

27. oktober 2016

Birgit Jensen

formand for Hasseriskolernes Lejrhytte

Copyright © All Rights Reserved